Mi történt vasárnap ?

Mi történt vasárnap ?

Kezdjük a tényekkel. Jónak ígérkezett. Élgalambokat jelentett Biatorbágy, Rétság, Vecsés, Szentendre, Csömör és Isaszeg, 1050 méter/perc sebességgel. Jó versenynek ígérkezett. De ezután, órás szünetekkel jött meg a néhány galamb. A galambok általában jó,  a nehéz időhöz képest a vártnál fittebb állapotban érkeztek. Viszont a verseny estéjén 80 % kinn aludt.

Mi lehetett az ok ?

Erre a kérdésre keressük egyfolytában a választ, amióta látható volt, hogy a Döbeln út katasztrofálisra fordult. Mindent átgondoltunk, rákérdeztünk, utánajártunk, ami ilyenkor elképzelhető:

  • Az ellátás. A konvoj szombaton 10:30-kor megérkezett a feleresztési helyre, beállt, és startig meg se mozdult. A galambok előtt 19 órán keresztül egyfolytában volt víz, többszörös rátöltéssel. A start előtt este etetés. Minden a Derbynél megszokott módon zajlott, és hogy nem itt kell keresni a bajok okát, azt a megérkezett galambok állapotta is mutatja.
  • A feleresztés. A feleresztésnél napos, bárányfelhős idő. A csapat 3 csoportra szakadva körözött 2 percet, majd elindultak hazafelé. Tehát a starthelyi körülményekkel nem volt baj.
  • Útvonal. A start pillanatában az egyenes útvonaltól 50-60 kilométerrel jobbra, Chomutov környékén zuhogott az eső. Ott nem lehetett engedni. Az eső vonulását a radaron követve látható, hogy az eső mindig legalább 1 óra távolságban maradt, jobbra a galambok útvonalától. A  start utáni radaranimáció ezt igazolja. Az esővonal sehol nem állt galambjaink útjában, mellettük jobbra és mögöttük húzódótt el. A feleresztési helyre a start után 1,5 óra múlva oldalról érkezett az eső. Addig már Prága körül lehettek a galambok, ahol egész nap sütött a nap. A saját dúcunkban aznap megérkezett 24 galambból egy mutatott eső nyomokat.
  • Az időjárás. Meleg nyár. Az egyenes útvonal végig napos. Az elején északi szél, Prágától 10-20 Km/óra ellenszél. Melegebb, lassabb, hosszabb versenyt láttunk már sokat. Az időjárás nem okozhatott ilyen méretű problémákat.
  • Radar, G-7. Még kosarazás előtt felhívtuk a német belügyminisztériumot. A honlapunk technikai okokból szünetelt a hétvégén, de aki felíratkozott hírlevelünkre, az még feleresztés előtt olvashatta az információkat. A radarozás Bajorország és Ausztria északi részét érinti, Csehország nyugati részén enyhe, Prágától keletre semmilyen befolyása nincs. Döbeln – Budapest útvonal Prágától keletre húzódik. Hogy mégis kihatott a sugárzás ? Vagy hogy a biztonsági szervek nem kötik mindenki orára azt, amit tesznek, az lehet. De nem tudjuk.
  • Napkitörés. Megnéztük a NASA honlapját és a Prágában üzemelő európai megfigyelő központ adatait. Se napkitöres, se különleges geomágneses mérések. Volt egy közepes napvihar, aminek szele holnap, 9-én éri el a földet. Ezt megérezték volna a galambok a távolból? Nem valószínű, de nem kizárt.

Tovább kerestük a rendellenességeket

  • A soförők mesélték, hogy hazafelé “a természet mintha meg lett volna bolondulva”. Szokatlan számban feküdtek az úton elütött vaddisznók, rókák, madarak, az útszélén  futkározó vad. Az autónknak is nekirepült egy madár, és elpusztult. Mégis volt valami a levegőben ? Lehet.
  • Vasárnap szokatlanul sok lengyel galamb érkezett meg galambjainkkal. Fóton, Vácot, Kistarcsán, Kerepesen, Csömörön. Lehet, hogy kereszteztük egy lengyel csapat útját ? Egyiken volt telefonszám, felhívtuk a tulajdonost. Katoviceben fogadta hívásunkat. Katastrofa, katastrofa, kiabálta, ezt lengyelül is megértettük. Tört angolsággal elmondta, Magdeburgból eresztettek 4000 galambot, este nem volt 40 se otthon, neki 30 ból egy se.  Mégis volt valami a levegőben ? Most már inkább lehet, és jobb magyarázat hiányában ezt tartjuk legvalószínűbbnek.
  • Felvettük a kapcsolatot a Lengyel szövetséggel. Katasztrófális vasárnap volt. A 200 km-nél hosszab útakon 30 – 90 % hiány ! Keleten több, mint nyugaton, ami a G7-es elmélet ellen szól. Később visszahívtak a lengyelek. A Tátra lábánal sok magyar galambot jelentettek !!!  Az a feltételezés is elhangzott, hogy a G7 egy dolog, de ilyenkor Oroszországból is keményen radaroznak, lokátorokkal feltérképeznek az Adriáig mindent. Ezért volt nagyobb a baj keleten. Nagyon is lehet. De ezt se tudjuk.

A német galambászok katasztrófának nevezik azt, amikor a galambok örökre elvesznek, gyakran vihar, jégeső áldozataként. Karambol útnak – “verkrachter Flug” – azt, ha nagy a baj, de a következő napokban a galambok többsége hazaszállingózik.  Most már csak annyi reményünk marad, hogy galambjaink megjönnek és karambolról beszélhetünk.

Megértjük és őszintén résztveszünk a galambászok fájdalmában. Azt reméltük, hittük, hogy gondos elővigyázatossággal távol tudjuk tartani a Derbytől a katasztrófákat. Elkeserítő és dühítő egyszere, de teljesen nem tudjuk. Túl sok mindent nem ismerünk a galambok titkaiból. Nagyon fontos a gondosság! Mennyi baj lenne annak hiányában.

Galamb Derby Klub

u.i.

Akihez beszállt lengyel galamb, kérjük hozza el az órabontásra. Visszajutatjuk a galambokat Lengyelországba. És megpróbáljuk hazahozni a beszállt galambjainkat.

Hozzászólások

  1. Nos. Én talán találtam valamit. Ma reggel olvastam egy oldalon. Megjelent a /Seregszemle idei 1 száma. 140 oldal. Futólag átnéztem. Jó cikkek már akit erdekel./Vannak unios terképek benne. /Még meg kell fejtenem mik is azok. . Talán ennyi. Csak ugy nem mehet másfelé ennyi galamb. Bár én nem versenyzem már. Ki kell hagynom az 5 évet. De a postagalamb sportra oda figyelek. halasi attila.

Hozzászólás beküldése

*

Elérhetőségeink

[email protected] ......... Élgalambjelentés: 06-70-630-6062, 06-20-215-2024, 06-70-904-7867, ............... Bankszámlánk: Erste Bank Gödöllő 11600006 - 00000000 - 65739109